събота, 2 юли 2011 г.

Тортата на баба....

След изключително дълъг период без тортени подвизи и една изхвърлена в коша мини торта, тази седмица се озовах с цели два амбициозни проекта, като от самото начало трябваше да предвидя, че време за идеите ми няма да има, но така и не се научих да се отказвам....Разбира се, нещата не станаха както бяха в главата ми ( всъщност кога ли изобщо са ставали), но ако сега си притворите леко едното око и сте в настроение да сте великодушни ще ви покажа първата от тортите, която бе за моята неповторима баба, която обичам еееей толкова много!


И не, баба ми не е Петър Стоянов- аз толкова си мога в моделирането просто...( и обичам многоточията в края на незавършените си мисли, а такива при мен има в изобилие- това леко извинително и съвсем деликатно разяснително, ако все още не ви е полазило по нервите, четейки писанията ми)


Тя съвсем на място отбеляза, че съм правила торти за кого ли не, но не и за нея и директно изложи исканията си във вида "Искам си торта за рождения ден тази година! / Каква ще бъде на външен вид? и Нека е лека и сочна на вкус!". Не бих могла и да помисля да не направя най- доброто от себе си и независимо от претоварения си график в работата, децата, къщата и покрай организирането на партито за именния ден на голямата си дъщеря (тук е редно да отбележа да се приготвите за много силна винтидж вълна през идните дни и няколко простички DIYs)  да вмъкна и едно скромно торте за бабинка, което да направи празникът й по- сладък.


Вкусът изобщо нямаше нужда от обмисляне- за такъв фен на еклерите не би могло да бъде друго освен шоколадови блатове, сиропирани със силно черно кафе и сметаново- яйчен крем с мноооого еклери. Толкова много, че до последния момент се чудех дали да сложа тортата на поставка или в купа, в случай, че реши да се разпадне.


Момичето (дааа, да....имам нужда от още дълги години практика с моделирането на хора), което седи самотно на ръба на тортата е моята баба в по- ранен етап от живота си, обута в мечтаните от нея бели ботушки, които и до ден днешен помни как е видяла на витрината на магазин в стара София и как безвъзвратно са откраднали те сърцето й, но които така и никога не е успяла да има. Дънките са нещо, което моята невероятна баба носи и до ден днешен- тя винаги е била секси бабата с голямата кола и тесните дънки, която ме е карала и все още ме кара да се гордея безсрамно с нея, а плитките- плитките са също като нейните, когато е била по- млада- дъъълги и красиви! Ръцете й са в тази поза, защото трябваше да има коте и куче до всяка от тях, но те така и не успяха да се появят на бял свят, за мои срам, защото любовта на баба ми към животните бе престъпление да не бъде включена в тази толкова специална торта.


Градинарството е другата голяма страст на баба, но това май става ясно и без допълнителни пояснения.


Ами това е- моята баба, нейният празник и моята торта за този ден. Далеч от съвършена, но безкрайно скъпа и емоционално заредена за мен. А добрата новина е, че дори успя да стигне благополучно до другя край на България само с лека гръбначна дислокация на девойката, която се оказа лесно поправима. Това, ако не е благосклонна съдба...


Аз обичам безкрайно своята баба. Ако и вие споделяте топли чувства към вашите- обадете им се и им го кажете, ей така, без повод и причина- няма да има по- хубаво нещо за тях от вашия глас в телефона и простичкото "Обичам те, бабо!"

3 коментара:

  1. Да е жива и здрава! Тортата изглежда много добре :-) Аз и толкова не мога да декорирам :)

    ОтговорИзтриване
  2. Да е жива и здрава баба, за която си направила фан-тас-тич-на торта!:-))))
    Поздравления!
    Усмихната вечер и слънчево утре!

    ОтговорИзтриване
  3. DryThyme, благодаря ти! Моделирането ми е много слаба страна, но докато няма закон против издевателстването над това паприще няма да се отказваме ;-)

    Moni, толкова се радвам, че ти е харесала и ти благодаря, че винаги намираш нещо мило, което да ми напишеш! Коментари като твоите винаги топят женското ми суетно сърце!

    Благодаря и на двете ви за пожеланията към бабинка!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...